5 راه برای کاهش کمردرد در دوران بارداری

دوران بارداری برای هر مادری هیجان انگیزه، اما دردهای غیر منتظره ای که بعضی اوقات به همراه داره میتونه باعث ناراحتی مادر بشه. یکی از بزرگترین این دردها، کمردرد و اسپاسم کمر هست. دلایل زیادی برای بروز کمردرد در دوران بارداری وجود داره، اما رایج ترین دلیل وجود وزن زیاده. 5 روشی که اینجا توضیح میدم بهتون کمک میکنه در دوران بارداری بتونید کمرددرتون رو کنترل کرده و به حداقل برسونید.

 

کمردرد در بارداری

در دوران بارداری ورزش کنید

یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن کمردرد ورزش کردنه. قوی کردن عضلات پشت و بهبود بخشیدن به سلامت کلی بدن باعث میشه بتونید راحت تر وزن بچه رو تحمل کنید و از بروز درد پیشگیری کنید.

رایج ترین ورزشها برای خانم های باردار پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری ثابت هست. همیشه بهتره که اول با پزشکتون درباره اینکه چه ورزشی برای شما مناسب هست مشورت کنید.

 

ورزش در حین بارداری

ماساژ درمانی برای بهبود کمردرد در بارداری

هیچ چیز مثل یه ماساژ درست و حسابی بدن رو از شر استرس و فشار رها نمیکنه. وقتی عضلات تحت فشار آروم بشن و خودشون رو رها کنن، کمردرد کمتر میشه و احساس راحتی بیشتری دارین. بهتره شمام اگه دچار کمردرد هستید به فکر یه ماساژ عالی برای بهبود درد کمرتون باشید.

 

ماساژدرمانی

کمپرس های گرم و سرد کمک کننده ان

گذاشتن کیسه آب گرم یا حوله گرم یا بسته های یخ روی کمر یکی از راه های از بین بردن کمردرد هست. در صورتی که پزشکتون تایید میکنه، به مدت دو تا سه روز،  روزی 20 دقیقه بسته یخ (با محافظ درست و حسابی) روی ناحیه دردناک کمرتون بذارید.

بعد از اینکه این کار رو کردید، کیسه آب گرم به جای بسته یخ بذارید و هر 2-3 روز یکبار بین کیسه یخ و کیسه آب گرم تناوب بدین. یادتون باشه در دوران بارداری هیچوقت کیسه آب گرم رو روی شکمتون قرار ندید!

 

کمپرس سرد و گرم

حالت بدنتون رو بهتر کنید

به دلیل وزن زیاد دوران بارداری، اکثر خانمها تمایل به قوز کردن دارن و این یعنی فشار بیشتر روی ستون فقرات. وقتهایی که نشستید یا کار میکنید، یه حوله کوچک پشت کمرتون بذارید و آگاهانه تلاش کنید که حالت صحیح بدن و ستون فقرات رو حفظ کنید. این کار کمک میکنه فشار اضافی وارد بر ستون فقرات رو دفع کنید و کمردردتون فورا کمتر بشه.

 

حالت درست بدن

در مورد کمردرد با پزشکتون صحبت کنید

اگه همه راهکارها جواب نداد، مسئله رو با پزشکتون در میون بگذارید. خوبی این کار اینه که پزشک با نگاه کردن به سلامتی شما و سلامتی فرزندتون، راهکار مناسبی ارائه میدن.

 

همیشه بهترین کار صحبت با پزشکتون هست

به غیر از مواردی که در این مطلب اشاره کردیم، شما باید همیشه حواستون به پیشگیری از کمردرد باشه. مثلا اگه بسته ای رو میخواین از روی زمین بلند کنید، کمرتون رو خم نکنید و به جاش، زانوها رو خم کرده و بنشینید. پوشیدن کفش پاشنه بلند هم در دوران بارداری میتونه منجر به تشدید کمردرد بشه. پس در این دوران، سعی کنید کفش پاشنه صاف بپوشید.

Save

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید