4 روش جالب برای اینکه آب بیشتری بنوشیم

همه ما میدونیم که نوشیدن آب به مقدار زیاد برای بدنمون خوبه. از صاف و شفاف شدن پوست گرفته تا سردرد ها و بدخلقی ها، همه با میزان آبی که داخل بدن ما هست رابطه دارن. برای بعضی ها، نوشیدن آب خالی راحت نیست و بعد از سه چهار لیوان حسابی حوصله سر بر و بی مزه میشه. برای همین تصمیم گرفتیم مطلبی تهیه کنیم که نوشیدن آب بیشتر رو براتون راحت تر میکنه. در واقع 4 راه آسون برای اینکه خودتون رو برای نوشیدن آب بیشتر گول بزنید.

 

آب بنوشید

به غذا ادویه بزنید

ریختن چند تا پره فلفل قرمز، یا همون سس تند همیشگی روی غذا باعث میشه که دلتون بخواد آب بیشتری بنوشید. جدا از ایجاد حس تشنگی، غذای تند و آتشین باعث میشه متابولیسم بالا بره و زودتر احساس سیری کنید، که هر دو به کاهش وزن کمک میکنه.

 

میتونید کمی فلفل قرمز به آب اضافه کنید

با نی آب بنوشید

نوشیدن بواسطه نی باعث میشه مقدار بیشتری از آب رو در زمان کمتری بنوشید. علاوه بر این، نوشیدن از نی یا بطری های آب ورزشی باعث کاهش استرس و ایجاد آرامش در فرد میشه. اینطوری هم آب بیشتری به بدنتون میرسه، هم آرامشتون بیشتر میشه.

 

نوشیدن آب با نی

آب رو مزه دار کنید

اضافه کردن مزه های طبیعی مثل لیمو، خاکشیر یا زنجبیل همیشه اشتها رو برای نوشیدن آب بیشتر باز میکنه. آب با طعم زنجبیلی اینطوری درست میشه: زنجبیل رو در آب بجوشونید و بعد زنجبیل رو ازش آبکش کرده و بگذارید آب خنک بشه.

به طور کلی اضافه کردن تکه های میوه به آب هم هیجان انگیز ترش میکنه و هم خواص آنتی اکسیدانی به بدنتون میرسونه. سیب، توت فرنگی، لیمو و… رو امتحان کنید.

 

مزه دار کردن آّب

مواد غذایی آب دار بخورید

رسوندن مایعات به بدن همیشه به شکل نوشیدن آب خالی اتفاق نمیفته. میتونید مواد خوراکی آبدار رو به رژیم غذاییتون اضافه کنید. مثلا هندوانه و توت فرنگی 92% حاوی آب هستند. کدو، ترب و کرفس شامل 95% آب هستند. بقیه میوه ها و سبزیجات که مقدار زیادی آب درون خودشون دارن: خیار، گریپ فروت، کلم سبز، گوجه، آناناس، پرتقال، بادمجان و…

 

میوه های آبدار

نوشیدن آب زیاد رو باید به طور آگاهانه وارد زندگیتون بکنید. برای این کار میتونید یادآوری هایی برای خودتون داشته باشید. مثلا یه برچسب روی یخچال بزنید که نوشته “آب فراموش نشه!” یا اینکه با گوشی موبایل چند تا یادآوری در طول روز بگذارید. راه حل های مختلف زیادی وجود دارن، اما چیزی که از همه مهم تره، اینه که به بدنتون آب برسونید!

Save

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید