رونمایی از خدمات سازمان تامین اجتماعی بر بستر دولت همراه

خدمات یکپارچه سازمان تامین اجتماعی بر بستر پلتفرم دولت همراه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در غرفه سازمان تامین اجتماعی در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی با اشاره به راه‌اندازی سامانه پاسخ‌گویی #١٤٢٠*٤*  توسط سازمان تامین اجتماعی گفت: این اقدام ناشی از توجه سازمان به تسهیل ارائه خدمات به مخاطبان خود بوده و بسیار قابل تحسین است اما بهتر است این سامانه به سایر وزارتخانه‌ها نیز لینک شود تا مردم از یک کانال خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند و از این طریق شبکه دولت فعال‌تر شود.

وی افزود: سازمان تامین‌اجتماعی یکی از سازمان‌های بزرگ و پرمخاطب کشور است و توسعه خدمات غیرحضوری آن کمک شایانی به مخاطبان این سازمان است تا خدمات موردنیاز خود را آسانتر دریافت کنند و دولت آمادگی خود را از حمایت این‌گونه طرح‌ها اعلام می‌کند.

سازمان تامین اجتماعی به منظور تسریع دسترسی مخاطبان خود به خدمات ارائه شده توسط این سازمان، با عاملیت چهارم مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران (مگفا) اقدام به راه‌اندازی پلتفرم یکپارچه دولت همراه مبتنی بر موبایل بر بسترهای USSD، IVR، VMS، SMS، SN و MAPP با شماره #١٤٢٠*٤* کرده است که این دستاورد سازمان نیز در نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۷ ارائه شد.

در این سامانه خدمات متنوعی همچون استعلامات استحقاق درمان، فیش مستمری، استعلام آخرین سابقه بیمه، میزان دستمزد مبنای کسر حق بیمه ارائه می‌شود.

در حال حاضر خدمت نوبت‌دهی از مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی و نمایش آخرین بیمه‌پردازی فرد توسط این سامانه انجام می‌شود.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید